תוצאות החיפוש

103 items found

Blog Posts (66)

  • תוכן הקורס

    תוכן עניינים מבוא הורדה והתקנת התוכנה על גבי המחשב שלכם חלק ראשון - יסודות פקודת print מחרוזות - גרשיים (") או גרש (') פעולות מתמטיות בסיסיות סוגי מספרים - integer או float משתנים תנאים – פקודת if ומבנה הבלוק בפייתון שווה (=) ושווה יותר (==) מערכת תנאים - הפקודות if, elif, else תרגיל-מערכת תנאים פקודת while אופרטורים לוגיים – and, or, not, is מחרוזת string תרגיל מחרוזת - string מחרוזת אחת במרווח או על פני כמה שורות |n \t\ רשימה list הוספה והשמטה של איברים ברשימה השימוש בפקודה index לעומת שימוש בפקודה enumerate טופל tuple מילון dictionary תרגיל - מילון סט - set לולאת for פעולת range פעולות מסיימות בלולאות pass, continue, break מודולו % modulo וחילוק רצפה floor division // modulo תרגיל – תוכנית למציאת מספרים ראשוניים בין 0 ל- 100 Floor division פורמט – format חלק שני – מתקדמים לוגיקה בוליאנית boolean פונקציות - functions משתנה שנוצר בפונקציה נשאר בפונקציה פונקציה עם מספר פרמטרים פונקציה עם מספר בלתי מוגדר של פרמטרים - *args פרמטרים מילוליים – kwargs** תרגיל – מספרי פיבונאצ'י תרגיל – פלינדרום פונקציית lambda תוכנית המחזירה פונקציה lambda List comprehension – אינסטנט רשימה תרגיל list comprehension איתור BMI חריג פונקציה רקורסיבית פיבונאצ'י בפונקציה רקורסיבית חישוב עצרת ! בפונקציה רקורסיבית תרגיל – בניית משולש פסקל באמצעות פונקציה רקורסיבית פקודת input – דו שיח עם המשתמש משחק הניחושים מחלקה class פונקציית __init__() במחלקה תרגיל – איקס מיקס דריקס ירושה פונקציה מקשטת - decorator map() filter() – פונקציות מובנות ממעלה גבוהה מודולים – ספריות תוכניות מדף מן המוכן איטראטור - iterator גנרטור generator טיפול בשגיאות – exeptions try except פרויקט- אבני דומינו חלק שלישי – מתקדמים יותר מחלקה ראשונה – עוד מתודות מיוחדות __setitem__ ו- __getitem__ __delitem__ ו- __len__ attributes המתודות __getattr__, __setattr__ , __delattr__ Hashable objects בסיסי מספרים תרגיל מבינארי לעשרוני ניהול קבצים אתגר מספרים ראשוניים הספריה operator ספריה לחיפוש בטקסט - RE ספריית functools עושים חשבון divmod()-log memoization נספח - גישות לבניית מודלים לפתרון בעיות (או סתם פאזלים מפורסמים) מה עושים עם יותר מידי אפשרויות בפייתון שתי גישות לפתרון חידות - ריבוע קסם חידת 8 המלכות פותר קטמינו katamino solver

  • מבוא

    הרקע של פייתון - שפת התכנות פייתון (python) פותחה על ידי הולנדי בשם Guido van Rossum ונקראה בהומור על שם חבורות הקומיקאים הבריטית מונטי-פייתון, כאשר משמעות המילה פייתון כשלעצמה היא נחש חנק מסוג פיתון, לכן הלוגו של שפת התוכנה הוא שני נחשי פיתון הכרוכים זה בזה ("נחש נשך נחש"). מידע היסטורי מעניין נוסף תמצאו בשפע באינטרנט, אנחנו, ברשותכם, נעבור ללב העניין. הורה וילד- אף אחד לא תמים, מרבית הילדים הצעירים לא יתחילו את העיסוק בשפת תכנות מבלי שמישהו, קודם לכן, יחשוף להם את הקסם שבדבר, ויש הרבה קסם בדבר. יחד עם זאת, התעניינות של ההורה ולאחר מכן עבודה של הורה וילד החל מהחלקים המגניבים יותר, עשויה להוביל להעמקה גוברת הן של ההורה והן של הילד בפייתון ובכלל בעולם התכנות. מה זה נותן ?! – העמקה של התפיסה הלוגית, הבנה כיצד אלגוריתם עובד, שיפור הבנה במתמטיקה ואנגלית, הנאה ותוספת של פעילות משותפת של הורה וילד, וגם נושאים לשוחח עליהם בזמן שעושים ריצה או הליכה במושב. למעמיקים, קיימות אפשרויות להתקדם בפרויקטים כמו מגשימים שהוא פרויקט סייבר לאומי או לעסוק בתחום בצבא וכן להתקדם בתחום של Machin learning, Data science, Deep learning וכל מה שיהיה חשוב ואופנתי בעתיד, אפילו לעסוק בזה לפרנסה. מאיזה גיל של הילד אפשר להתחיל – אם הילד רק נולד, זה מעולה, עד שהוא יגיע לגיל המתאים ההורה כבר יהיה מנוסה, אולי כבר ינהל חברת תוכנה... אבל, אם רוצים לצעוד יחד, אזי הכיתות הגבוהות יותר של בית הספר היסודי (בהתאם ליכולת האישית של הילד) מתאימות להתחלה וכמובן כל גיל מאוחר יותר זה הולך ומשתפר ונהנים (וגם סובלים) יחד וזה מעולה. ההתחלה בכיתות הגבוהות יותר של היסודי נובעת רק מכך שצריך להכיר את האותיות באנגלית ולאט לאט ללמוד גם קצת אנגלית על הדרך, וגם מתמטיקה בסיסית, אבל אם ילדים יודעים אנגלית בסיסית ומגלים גם יכולת טובה בחשבון, אפשר להתחיל מוקדם יותר. ילדים לומדים מהר יותר ממבוגרים ובהמשך אף מגלים יצירתיות והתלהבות. אני התחלתי עם הבן שלי בגיל צעיר, היום בכיתה ט' הוא עובד באופן עצמאי ונהנה רוב הזמן (יש חלקים סיזיפיים באיתור ליקויים (באגים) בתוכנית אבל הסיפוק מפתרון הבעיות – בסופו של דבר - הוא אדיר). שיטת הלימוד – שיטת הלימוד בספר הזה אינה צועדת בדרך המקובלת, משום שהדרך המקובלת משעממת, זה כמו ללמוד אנגלית באמצעות המילון להתחיל באות a ולסיים ב- z לא מכיר מישהו שידע אנגלית באופן הזה (למרות שהוא לא יפספס אף מילה). לכן, אנו קופצים ישר ובלי הרבה הקדמות לחלקים המעניינים, המגניבים והיפים שהתוכנה יודעת לעשות ובהתאם לרמת קושי עולה ורמת הסברים עולה (ההסברים בהתחלה יהיו פשטניים יותר כדי לא להעמיס, בהמשך נחוץ להבין איך התוכנה עובדת על מנת לטפל בתקלות). פייתון, היות שמדובר בשפה שהיא קוד פתוח וכל אחד יכול להוסיף לה כלים וספריות בלי סוף, היא עצומה ולכן, הדילמה המרכזית בספר (שעכשיו הוא אתר אינטרנט) היא מה להכניס פנימה שהוא מספיק יסודי מרכזי מגניב ומעניין ומה להשאיר בחוץ בשלבים הראשונים של הלימוד. בכל מקרה לא ניתן להכניס לספר אחד (או אפילו עשרה) את כל מה שפותח בפייתון, ומפותח תוך כדי שאנחנו קוראים בספר, כולל ספריות חיצוניות, זה פשוט יותר מידי. הפתרון שלנו הוא ללמד את החומר במעגלים, במרכז, הדברים הבסיסיים, המגניבים, שמסייעים בפיתוח חשיבה, בהתחלה ברמה יותר טכנית (בלי להתעמק ובלי לחדד את האופן שבו המחשב פועל מאחורי הקלעים וללא עמידה על המינוחים והדקויות), וככל שמתקדמים למעגלים רחוקים יותר מהמרכז אנו הולכים ומדייקים את מה שלימדנו קודם לכן. ללמד הכל מהתחלה עם ניואנסים בלי סוף, זה פשוט מתיש. באנו ליהנות. חומר ברשת – לא ניתן לתכנת בפייתון מבלי להיעזר ברשת, יש בעיות ותקלות שאם מישהו לא יגיד לך איך פותרים אותן, החקירה תיקח זמן רב מידי, לכן כאשר נתקלים בבעיה או חוסר הבנה של משהו, אין מנוס מלשאול אותנו בפורום בעברית או לחפש באנגלית באתר המעולה ביותר stackoverflow.com אפשר להגיע גם דרך גוגל. היכולת לחפש בתוך הים העצום הזה הולכת ומשתכללת, הספר הזה תפקידו שלא תלכו לאיבוד, ותקבלו את המידע בעברית (עד כמה שניתן) ואת המונחים המקבילים באנגלית כדי שניתן יהיה למצוא ברשת. עברית שפה יפה ושימוש במונחים- אנו מדינה קטנה דוברת עברית, שפה שאני כל כך אוהב שלא לומר מעריץ, ולא בכדי בחרתי לכתוב בעברית. יחד עם זאת, חייבים ללמוד מונחים לועזיים ולהשתמש בהם, אחרת לא ניתן יהיה למצוא חומרים באינטרנט ולהבין אותם כמו שצריך. לפיכך, אני פעמים רבות מצמיד את המונח בלועזית למילה בעברית, בין אם היא קיימת ובין אם היא לא והרגע המצאתי אותה (או שהיא קיימת ואני לא מכיר אותה). כמו כן, יש מילים חדשות בעברית כמו כרוכית (שטרודל @) או מרשתת (אינטרנט) ועוד רבות ויפות שעדיין לא השתרשו דיין, ולכן אני בוחר שלא לקבל את דין האקדמיה לעברית ולא משתמש בהן (אולי רק מזכיר אותן, בכל זאת, זה שלנו). כך למשך התוצאה המתקבלת מהרצת תוכנית על גבי המחשב נקראת פלט, אולם נוח יותר להשתמש במילה תוצאה, גם פלט נשמע לי שנות השבעים גג שמונים, ולכן אשתמש בה במקום במילה פלט. מהצד השני כן נשתמש במילה ההיסטורית הדפסה כדי לתאר את מה שרואים על מסך המחשב לאחר שמריצים את התוכנית (למרות שלא באמת מדפיסים משהו כשחושבים על זה) בין היתר כי הפקודה נקראת print . כמו כן, במחשב כשמריצים תוכנית רואים את כל מה שהמחשב פולט בסוף התוכנית, אני אעשה שימוש בסימן <<< כדי להראות מה התוכנית מדפיסה בעקבות שורה מסויימת ולאו דווקא בסוף, וזאת למטרת הבנה טובה יותר. אם זה מפריע להעתיק תוכנית כמו שהיא ולהריץ במחשב תסמנו סולמית # משמאל לחלקים שאתם רוצים שהתוכנה לא תקרא. קדימה תעבורו לחלק שמסביר איך מתקנים python בחינם.

  • הורדה והתקנת פייתון על גבי המחשב שלכם

    פייתון קיימת במערכות הפעלה של אפל ולינוקס ולא צריך להתקין אותה באופן מיוחד. לעומת זאת, במערכת ההפעלה של windows דרושה התקנה כפי שיפורט להלן. התוכנה, גם ל- windows, היא תוכנה חינמית וניתנת להורדה באתר הרשמי של פייתון www.python.org, מומלץ להתקין את הגרסה העדכנית ביותר פייתון 3 (בזמן כתיבת שורות אלה יצאה גרסה 3.7.3), ישנה גם גרסה ישנה של פייתון 2 שאומנם יש אודותיה מידע רב באינטרנט אבל התמיכה בה הולכת להסתיים, כך שמי שצופה פני עתיד כדאי שיתקין את הגרסה העדכנית יותר. כמו כן הספר/אתר הזה עוסק בפקודות המתאימות לגרסה 3 אשר עברו שינוי משמעותי ביחס לגרסה 2. אפשר לזהות מהר מאוד תוכנית שכתובה בפייתון 2 למשל משום שפקודת print מופיעה בלי סוגריים עגולים אחריה. בפייתון 3 פקודת ()print מגיעה עם סוגריים שבתוכם כותבים את מה שרוצים להדפיס. תחת לשונית downloads באתר הרשמי של פייתון לוחצים על הגירסה האחרונה, מאתרים את הקובץ שהורדנו ופותחים אותו - וזה נראה כך - מסמנים את גם את התיבה השנייה (מסומנת למעלה בחץ אדום) ומתקנים את התוכנה. ויש לנו את זה. לעיתים נתקלים בבעיות למשל כאשר יש גרסה קודמת על המחשב, או בשל שימוש בגרסת מערכת הפעלה לא זורמת. לא להתייאש לכל התקלות יש מענה ברשת. בנוסף, מומלץ להתקין סביבת עבודה שהופכת את התכנות בפייתון לנוח מאוד או בכלל לנסבל. בסביבת עבודה מקבלים למשל התראה אם שכחנו לסגור סוגריים או כתבנו פקודה עם שגיאה, והיא גם פותחת חלונות עם אפשרויות כאשר מגיעים לזה ומאפשרת בקלות להריץ תוכניות ולראות מה מתקבל. סביבת העבודה שאני ממליץ עליה היא PyCharm של חברת Jetbrains. ניתן להוריד את גרסת community החינמית באתר https://www.jetbrains.com/pycharm תחת לשונית הורדות. יש גם גרסת מקצוענים בתשלום שאינה דרושה לצרכי הספר הזה. יש גם סביבות עבודה אחרות אם מישהו מכיר ונוח לו יותר לעבוד איתן (אף אחד לא משלם לי בשביל ההמלצה ואין לי עניין אישי בחברה מסוימת). אפשר גם בלי סביבת עבודה בכלל, אבל נראה שכתיבת הקוד הרבה פחות נוחה באופן הזה, וסביבות עבודה מתקנות שגיאות כתיב וגם מצביעות על מרבית הטעויות הבסיסיות באופן אוטומטי וחוסכות זמן רב מאוד. מיותר לפרט בספר את הוראות ההתקנה המלאות של התוכנות משום שהדברים יכולים להשתנות בהתאם לחומרה ולתוכנת ההפעלה של המחשב, ויש גם שינויים מעת לעת, וניתן למצוא הוראות התקנה יחסית בקלות ברשת. בשלב זה מיותר להרחיב אודות ההסבר הטכני על אופן הפעולה היחודי של התוכנה באמצעות interpreter ההופך את התוכנה לשפת מכונה המותאמת למחשב רק בשלב הרצת התוכנה, כך שאין צורך מראש לבצע הידור (קומפילציה compilation) כמו בשפות תוכנה אחרות – כלומר אין צורך לבצע פעולה מקדימה של הפיכת קוד המקור שלנו, לקוד אחר בשפה שהמחשב יודע לקרוא ולבצע.

View All

Pages (7)

  • Home | python Israel

    python Israel קהילת פייתון בעברית ברוכים הבאים לפייתון ישראל, המשימה שלנו היא לסייע לכל מי שמעוניין ללמוד פייתון, לעבוד כמתכנת פייתון או לבצע פרויקט הכולל פייתון. פייתון (python) הינה שפת תכנות מתקדמת באמצעותה הוקמו חלקים נכבדים באתרים כמו google ,youtube ,instagram, pinterest ורבים אחרים, ומשמשת אף את גופי המודיעין שלנו במלחמתם במתקפות סייבר ובאויבים מעבר לים. אנו מלמדים את הגרסה העדכנית של התוכנה: python 3. הלימוד נעשה בהדרגה, צעד אחר צעד, מרמת מתחיל ללא כל ניסיון באף שפת תכנות ועד לרמות מתקדמות, והכל (כמעט) בעברית. לרשותכם ספר שהוסב למדריך אינטרנטי מקיף ללימוד פייתון, בחינם (תחי מדינת ישראל), הכולל שיעורים בסיסיים ומתקדמים (וגם מתקדמים יותר), תרגילים ופרויקטים לפיתוח החשיבה ולהעמקת הבנת עקרונות python והפילוסופיה מאחוריה. לצד המדריך הכתוב, ישנם גם מאמרים מקצועיים, חידות וסרטוני הדרכה להשלמת ההבנה. כמו כן, הקמנו פורום לענייני פייתון הכולל כבר עכשיו המון חידות נהדרות שניתן לבנות עבורן מודל בפייתון ולצד החידות גם פתרונות שלנו ושלכם שנכתבו בפייתון. לפתרון חידות חשיבות רבה לצורך הכנה לראיונות עבודה בתחום התוכנה משום שהן משמשות לבחינת אופן חשיבתו של המועמד, אנו מכירים מעסיקים שמשתמשים באתר שלנו על מנת לבחון מועמדים (!). חשוב לנו לעזור לצעירים ומתחילים ולתת להם תשובות ברורות ככל הניתן בעברית. באתר מתפרסמים מאמרים מקצועיים (ברמה גבוהה), אנו מתכוונים גם לפרסם הרצאות, רעיונות וקודים חדשים שניצור ונדבר עליהם, בעיקר בעברית. אנו מעוניינים שגם הצעירים, כולל מי שעדיין לא שולטים באנגלית, יוכלו להגיע לעומקי שפת התכנות (אולי בהתחלה עם הורה מלווה ועם השיפור באנגלית וביכולות, גם לבד), תוך התעמקות בלוגיקה, בבניית אלגוריתם חכם, ופיתוח חשיבה אנליטית. האתר כולל חומר רב מאוד ולעיתים מסובך להבנה, ולכן מתחילים או צעירים אינם יכולים לעבור אותו כחומר קריאה בלי לתרגל, קוראים קצת, מתרגלים הרבה. העתיקו את הקודים מהאתר (העתק הדבק) והריצו אותם על המחשב שלכם (מומלץ להתקין סביבת עבודה של PyCharm) הוראות התקנת התוכנה החינמית במדריך עצמו. מה שהתחיל כספר המיועד לבתי ספר בכריכה רכה, בסופו של דבר הפך לאתר אינטרנט דינמי ועשיר שאנו מקווים שיאתגר גם מתקדמים ומקצוענים ויסייע לקהילת הפייתון הישראלית. בנוסף, אנו מוכנים לסייע בתשלום (טבע צריך ללמוד נהיגה) בעבודות אקדמאיות, בפרויקטים, או בהדרכות פורנטאליות (אחרי הקורנה) או ב-ZOOM, לכל אלה ניתן ליצור קשר - בהצלחה! ​ למדריך פייתון בחינם הצב- פייתון בבלוקים חידות מודלים ופרויקטים המייסדים: טבע ואדי ארבילי חדש באתר (אפשר ללחוץ על הקישור): יכולת להעתיק ולהריץ קוד אונליין בלי להוריד ולהתקין פייתון. יכולות חיפוש מורחבות לאיתור מהיר של נושא בקורס או בפורום. הצב - בלוקים של פייתון - דרך משעשעת ללמוד תכנות. תוכן עניינים מקושר קורס פייתון כל הזכויות שמורות לאדי ארבילי

  • צור קשר | PythonIsrael

    יצירת קשר תודה על משלוח ההודעה, נתייחס בהקדם! שלח/י אתם בהחלט מוזמנים ליצור קשר ! לשאלות בנושאים של תכנות המקום המתאים הוא הפורום באתר. ​ לשאלות בנוגע לאפשרויות שלנו לסייע בפרויקטים של פייתון, להדריך או להרצות, לפרסם משרת דרושים, אפשר לפנות אלינו באמצעות הטופס שמשמאל או בטלפון: 073-7143670 ​ מי שרוצה לשלוח מכתב או גלויה או יונה מוזמן לשלוח - לאדי ארבילי local connection Israel ltd ת.ד. 220 מושב בית שערים 3657800 ​ ​

  • הרצת פייתון אונליין | PythonIsrael

    לכאן אפשר להעתיק קוד פייתון ולהריץ אותו: *בשלב זה ניתן להריץ (אפשר להעתיק קוד מהקורס באתר הזה ולהדביק בצד שמאל) רק קוד פשוט ולא את הקודים המורכבים (זה אפשרי טכנולוגית אבל כרוך בעלויות גבוהות). לוחצים על המשולש למעלה ורואים מה יצא לנו. אם רוצים שהאפשרות הזאת תפתח בחלון נפרד על מנת שנוכל לעבוד יחד עם הקורס, להעתיק קודים להריץ, נא ללחוץ כאן .

View All

Forum Posts (30)

  • חידת המרובע הקסום עם מספרים ראשוניים

    חידת המרובע הקסום הראשוני היא חידה שבה צריך להציב תשעה מן המספרים הראשוניים בין אחד למאה(1 נכלל במספרים הראשוניים) כדי ליצור ריבוע(3x3) שבו הסכום המספרים בכל שורה, טור ואלכסון הוא 111. בתוכנה השתמשתי בשיטת הבקטרייסינג בכדי לקבל את התוצאה. הקוד: def print_board(l): print(f'{l[0]} | {l[1]} | {l[2]}') print("------------") print(f'{l[3]} | {l[4]} | {l[5]}') print("------------") print(f'{l[6]} | {l[7]} | {l[8]}') def is_prime(num): if num == 2 or num == 1: return True else: pl = [i for i in range(2,num)] for item in pl: if num%item != 0: pass else: return False return True primes = list(filter(is_prime, [i for i in range(1, 100)])) board = [0 for i in range(9)] o1 = primes[::] for item1 in o1: board[0] = item1 o2 = primes[::] o2.remove(board[0]) ro2 = [] for item in o2: if item+board[0]>13 and item+board[0] < 111: ro2.append(item) for item2 in ro2: board[1] = item2 o3 = primes[::] o3.remove(board[0]), o3.remove(board[1]) ro3 = [] if (111-(board[0]+board[1])) in o3: ro3.append(111-(board[0]+board[1])) for item3 in ro3: board[2] = item3 o4 = primes[::] o4.remove(board[0]), o4.remove(board[1]), o4.remove(board[2]) ro4 = [] for item in o4: if item+board[0] > 13 and item+board[0] < 111: ro4.append(item) for item4 in ro4: board[3] = item4 o5 = primes[::] o5.remove(board[0]), o5.remove(board[1]), o5.remove(board[2]), o5.remove(board[3]) ro5 = [] for item in o5: if item+board[0] > 13 and item+board[0] < 111 and item+board[1] > 13 and item+board[1] < 111 and item+board[2] > 13 and item+board[2] < 111 and item+board[3] > 13 and item+board[3] < 111: ro5.append(item) for item5 in ro5: board[4] = item5 o6 = primes[::] o6.remove(board[0]), o6.remove(board[1]), o6.remove(board[2]), o6.remove(board[3]), o6.remove(board[4]) ro6 = [] if (111-(board[3]+board[4])) in o6 and ((111-(board[3]+board[4]))+board[2]) > 13 and ((111-(board[3]+board[4]))+board[2]) < 111: ro6.append(111-(board[3]+board[4])) for item6 in ro6: board[5] = item6 o7 = primes[::] o7.remove(board[0]), o7.remove(board[1]), o7.remove(board[2]), o7.remove(board[3]), o7.remove(board[4]), o7.remove(board[5]) ro7 = [] if (111-(board[0]+board[3])) in o7 and ((111-(board[0]+board[3]))+board[2]+board[4]) == 111: ro7.append(111-(board[0]+board[3])) for item7 in ro7: board[6] = item7 o8 = primes[::] o8.remove(board[0]), o8.remove(board[1]), o8.remove(board[2]), o8.remove(board[3]), o8.remove(board[4]), o8.remove(board[5]), o8.remove(board[6]) ro8 = [] if (111-(board[1]+board[4])) in o8 and (111-(board[1]+board[4]))+board[6] > 13 and (111-(board[1]+board[4]))+board[6] < 111: ro8.append(111-(board[1]+board[4])) for item8 in ro8: board[7] = item8 o9 = primes[::] o9.remove(board[0]), o9.remove(board[1]), o9.remove(board[2]), o9.remove(board[3]), o9.remove(board[4]), o9.remove(board[5]), o9.remove(board[6]), o9.remove(board[7]) ro9 = [] if (111-(board[6]+board[7])) in o9 and (111-(board[6]+board[7]))+board[2]+board[5] == 111 and (111-(board[6]+board[7]))+board[0]+board[4] == 111: ro9.append(111-(board[6]+board[7])) for item9 in ro9: board[8] = item9 print_board(board) print("--------------------------------------------") board[8] = item9 board[7] = 0 board[6] = 0 board[5] = 0 board[4] = 0 board[3] = 0 board[2] = 0 board[1] = 0 board[0] = 0 אחרי כל צעד אני מחזיר את התא למצב הראשוני שלו-0. אני מוריד את האפשרויות הלא הגיוניות ובכך נשאר עם מעט אפשרויות... התוכנה עובדת מהר מאוד(פחות משנייה) ומביאה 8 תוצאות(שהם בעצם אותה התוצאה רק מסובבת ומראה). Answer: 7 | 61 | 43 ------------ 73 | 37 | 1 ------------ 31 | 13 | 67 -------------------------------------------- 7 | 73 | 31 ------------ 61 | 37 | 13 ------------ 43 | 1 | 67 -------------------------------------------- 31 | 13 | 67 ------------ 73 | 37 | 1 ------------ 7 | 61 | 43 -------------------------------------------- 31 | 73 | 7 ------------ 13 | 37 | 61 ------------ 67 | 1 | 43 -------------------------------------------- 43 | 1 | 67 ------------ 61 | 37 | 13 ------------ 7 | 73 | 31 -------------------------------------------- 43 | 61 | 7 ------------ 1 | 37 | 73 ------------ 67 | 13 | 31 -------------------------------------------- 67 | 1 | 43 ------------ 13 | 37 | 61 ------------ 31 | 73 | 7 -------------------------------------------- 67 | 13 | 31 ------------ 1 | 37 | 73 ------------ 43 | 61 | 7 --------------------------------------------

  • מגדל האנוי - חידת פייתון

    חידה ותיקה שבה צריך להעביר את כל הטבעות הנמצאות על עמוד אחד, לעמוד שלישי, כאשר הכלל היחידי הוא שאסור להניח טבעת גדולה על גבי טבעת קטנה, אלא רק קטנה על גדולה. למשל בציור שלמעלה צריך להעביר את כל הטבעות מעמוד A לעמוד C. מספר הטבעות יכול להיות N ככל שהוא גדול יותר זה לוקח יותר זמן לפתור את החידה (תנסו לפתור אותה עם 8 טבעות) או לכל N טבעות. אנו רוצים לראות מודל של החידה המיוצג בפייתון, ואת השלבים והדרך המובילים לפתרון החידה. אפשר להיעזר בפתרונות לחידות אחרות שהתפרסמו בפורום הזה. בהצלחה. בין הפותרים נכונה לא יוגרל שום דבר. כולם יזכו להערכה ולהערות בונות אם יש. לא לפחד להירשם לפורום, אנחנו לא שולחים ספאם, גם לא ברכות ליום הולדת, אנחנו בכלל לא מעוניינים לדעת מתי יום ההולדת שלכם, אם הוא מתרחש היום אז מזל טוב.

  • גן החיות בפלורידה - חידת פייתון

    בגן החיות בפלורידה מסודרים כלובי החיות בשורה, הנה כמה עובדות על סדר הכלובים: א. האריה נמצא בדיוק באמצע השורה ב. בין הכלב לבין הקוף נמצאת חיה אחת נוספת ג. החתול נמצא מימין לכלב צמוד אליו ד. הפיל נמצא בין הסוס לבין הג'ירף ה. החתול נמצא מימין לסוס (לא בהכרח צמוד אליו) ו. בין הג'ירף לבין הכלב מפרידות 3 חיות אחרות המשימה שלנו היא לכתוב תוכנית בפייתון שמגלה כיצד מסודרות 7 החיות (בשורה) בגן החיות בפלורידה, לפי התנאים שבסיפור. את הפתרון צרפו כתגובה לפוסט הזה. הפותר האלגנטי ביותר יזכה בכבוד של אבירים. בהמשך נצרף פתרון משלנו.

View All