top of page

רעננו את הדף והקליקו למעבר לנושא הבא:

הורדה והתקנת פייתון על גבי המחשב שלכם

פייתון קיימת במערכות הפעלה של אפל ולינוקס ולא צריך להתקין אותה באופן מיוחד. לעומת זאת, במערכת ההפעלה של windows דרושה התקנה כפי שיפורט להלן. התוכנה, גם ל- windows, היא תוכנה חינמית וניתנת להורדה באתר הרשמי של פייתון www.python.org, מומלץ להתקין את הגרסה העדכנית ביותר פייתון 3 (בזמן כתיבת שורות אלה יצאה גרסה 3.7.3), ישנה גם גרסה ישנה של פייתון 2 שאומנם יש אודותיה מידע רב באינטרנט אבל התמיכה בה הולכת להסתיים, כך שמי שצופה פני עתיד כדאי שיתקין את הגרסה העדכנית יותר. כמו כן הספר/אתר הזה עוסק בפקודות המתאימות לגרסה 3 אשר עברו שינוי משמעותי ביחס לגרסה 2. אפשר לזהות מהר מאוד תוכנית שכתובה בפייתון 2 למשל משום שפקודת print מופיעה בלי סוגריים עגולים אחריה. בפייתון 3 פקודת ()print מגיעה עם סוגריים שבתוכם כותבים את מה שרוצים להדפיס.

תחת לשונית downloads באתר הרשמי של פייתון לוחצים על הגירסה האחרונה, מאתרים את הקובץ שהורדנו ופותחים אותו - וזה נראה כך -





מסמנים את גם את התיבה השנייה (מסומנת למעלה בחץ אדום) ומתקנים את התוכנה. ויש לנו את זה. לעיתים נתקלים בבעיות למשל כאשר יש גרסה קודמת על המחשב, או בשל שימוש בגרסת מערכת הפעלה לא זורמת. לא להתייאש לכל התקלות יש מענה ברשת.


בנוסף, מומלץ להתקין סביבת עבודה שהופכת את התכנות בפייתון לנוח מאוד או בכלל לנסבל. בסביבת עבודה מקבלים למשל התראה אם שכחנו לסגור סוגריים או כתבנו פקודה עם שגיאה, והיא גם פותחת חלונות עם אפשרויות כאשר מגיעים לזה ומאפשרת בקלות להריץ תוכניות ולראות מה מתקבל. סביבת העבודה שאני ממליץ עליה היא PyCharm של חברת Jetbrains. ניתן להוריד את גרסת community החינמית באתר https://www.jetbrains.com/pycharm תחת לשונית הורדות. יש גם גרסת מקצוענים בתשלום שאינה דרושה לצרכי הספר הזה. יש גם סביבות עבודה אחרות אם מישהו מכיר ונוח לו יותר לעבוד איתן (אף אחד לא משלם לי בשביל ההמלצה ואין לי עניין אישי בחברה מסוימת). אפשר גם בלי סביבת עבודה בכלל, אבל נראה שכתיבת הקוד הרבה פחות נוחה באופן הזה, וסביבות עבודה מתקנות שגיאות כתיב וגם מצביעות על מרבית הטעויות הבסיסיות באופן אוטומטי וחוסכות זמן רב מאוד.

מיותר לפרט בספר את הוראות ההתקנה המלאות של התוכנות משום שהדברים יכולים להשתנות בהתאם לחומרה ולתוכנת ההפעלה של המחשב, ויש גם שינויים מעת לעת, וניתן למצוא הוראות התקנה יחסית בקלות ברשת. בשלב זה מיותר להרחיב אודות ההסבר הטכני על אופן הפעולה היחודי של התוכנה באמצעות interpreter ההופך את התוכנה לשפת מכונה המותאמת למחשב רק בשלב הרצת התוכנה, כך שאין צורך מראש לבצע הידור (קומפילציה compilation) כמו בשפות תוכנה אחרות – כלומר אין צורך לבצע פעולה מקדימה של הפיכת קוד המקור שלנו, לקוד אחר בשפה שהמחשב יודע לקרוא ולבצע.

Related Posts

See All

print הדפסה

פקודת print התוכנית הראשונה שנכתבת בדרך כלל, באופן מסורתי, בכל שפת תכנות היא הדפסה על המסך של המשפט "Hello World". print ("hello world")...

Single Post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page